Protein i fôret til hest

Høy inneholder gjennomsnittlig 6 til 10% protein og det er rikelig i for den alminnelige hest uten særlig belastninger.

I tilfeller hvor hesten enten:

  • Er ung og voksende
  • Har høyt prestasjonsnivå
  • Er drektig
  • Skal til bedkking
  • Er skadet i muskel/skjelettsystemet

bør det gis proteintilskudd av høy biologisk verdi inneholdende lysin, glutamin, leucin, isoleucin og valin

Ett svar til Protein i fôret til hest

  1. Helene Bergset sier:

    Hei
    Jeg har en hest på 14 år og jeg lurer på om jeg kan gi han protein til å bygge muskler. Han har slitt veldig med lite ryggmuskler og masse låsninger gjennom årene og nå har jeg begynt å få kiropraktor-behandling på han når det trengs, som er veldig ofte (opp til en gang i månen). Bør jeg begynne å gi han protein eller bør jeg prøve noen spesielle treningsmetoder for å styrke musklene i rygg og bakben?

Legg igjen en kommentar

